%41
Restorasyon ve Koruma Seti %41 indirimli Restorasyon ve Koruma Seti %41 indirimli Restorasyon ve Koruma Seti %41 indirimli Restorasyon ve Koruma Seti %41 indirimli Restorasyon ve Koruma Seti %41 indirimli Restorasyon ve Koruma Seti %41 indirimli Restorasyon ve Koruma Seti %41 indirimli

Restorasyon ve Koruma Seti

Liste Fiyatı : 288,00
İndirimli Fiyat : 169,00
Kazancınız : 119,00
Taksitli fiyat : 9 x 21,22
%41
Temin süresi 3 gündür.
Restorasyon ve Koruma Seti
Restorasyon ve Koruma Seti
YEM Yayın
169.00

Restorasyon ve Koruma Seti 

Korumak mı, Restore Etmek mi? - Camillo Boito
Camillo Boito bir binanın eski kısımlarıyla yeni kısımlarının açık seçik ayırt edilmesine dayanan bir düşünce geliştirdi. Bu düşünce müdahalenin her aşamasında bir seçim yapılmasını da beraberinde getirdi. Hiç değişmeyen ilkeyse, bir binanın tarihindeki bütün katmanlara gereken saygının gösterilmesiydi. “Günümüz sanatçısı anıtın önünde ne kadar eğilir, ne kadar dize gelir, ne kadar silinirse o kadar iyi yapar ödevini. Yeniden dikilip, başını kaldırdığı ve ‘Ben de varım!’ diye haykırdığı gün, işte o gün titrer eski bina. “Yapılan modern restorasyonlar kötüyse, yeniden düzgün biçimde yapılmalarını isteyin, ama kalkıp da bunların üzerini örtmek için hatalı restorasyon çalışmalarıyla birlikte eski eseri de utanılacak bir bulanıklığa mahkûm etmeyin.”

Rölöve - Bülent Uluengin
Tarihi eserlerin ve anıtların geçmişten yansıttıklarını ve mimari gelişmeye nasıl ışık tuttuklarını anlamak için hem korunmuş olanların hem de harabe halinde olanların belgelenmeleri, başka bir deyişle “rölöve edilmeleri” gereklidir. Rölöve, bir eski esere müdahele gerektiği zaman yapılacak ilk iştir. İster arşivlemek için, isterse restitüsyon-restorasyon projesi hazırlamak için olsun, bir eski eserin rölövesinin yapılması şarttır. Bu açıdan bakıldığında bu denli çok tarihi eser bulunan ülkemizde rölövenin önemi çok açıktır. Öncelikle bu işe yeni başlamış mimarlık öğrencileri için hazırlanan RÖLÖVE kitabı, profesyoneller için de son derece yararlı bir kaynaktır. Herkesin kolayca anlayabilmesi için kolay anlaşılır bir dil ve yöntemle konuyu ele almakta; kroki yapma, fotoğraf çekme, ölçüm ve çizim aşamaları yazarın yıllar boyunca yapmış olduğu çalışmalardan örneklerle açıklanmaktadır.

Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon - Zeynep Ahunbay
Koruma düşüncesinin kuramsal temeli ve korunacak değerlere ilişkin ölçütlerle başlayan kitap, anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler, restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, restorasyon projesinin hazırlanması ve restorasyon tekniklerinin yanısıra koruma anlayışı ve kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme ve yasalara da yer veriyor. Carta del Restauro, Venedik Tüzüğü, Amsterdam Bildirgesi, Washington Tüzüğü, Arkeolojik Mirasın Yönetimi, Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu'nun 378 Sayılı İlke Kararı, Sualtı Kültür Mirasının Korunması ve Yönetimi ile İlgili Tüzük, Ahşap Tarihi Yapıların Korunması için İlkeler ve Geleneksel Mimari Miras Tüzüğü'nü de içeriyor.

Tarihi Çevre Algısı – Cevat Erder
Kültürel varlıklara değer verme ve onları koruma eğiliminin, bu amaçla yapılan uygulamaların çok kişinin sandığı gibi çağımıza özgü yeni bir davranış, yeni bir akım olmadığını, insanlık tarihinde hayli açık seçik bir yeri olduğunu biliyoruz. Bu olgu, Prof.Dr. Cevat Erder’in Tarihi Çevre Kaygısı ve onun devamı niteliği taşıyan Tarihi Çevre Bilinci adlı kitaplarında ve ardından da UNESCO tarafından tek bir kitap halinde “güncellenmiş özet gibi” yayınlanmış Our Architectural Heritage: From Consciousness to Conservation adlı kitabında açıkça vurgulanmıştır. Tarihi Çevre Algısı, Cevat Erder’in işte bu son kitabının yeniden ele alınarak güncellenmiş ilk Türkçe baskısı olma niteliği taşıyor. Erder, toplumların kültürel değerlerinin çeşitlilik gösterdiği yerlerde, kültürel varlıkların korunmasıyla ilgili kararlarında ve uygulamalarında farklılıklar olmasının doğal karşılanması; farklı toplumlardaki örnekler ve benzetmeler üzerinden yapılan tartışmalarda zamanın ve mekânın mutlaka dikkate alınması gerektiğini ileri sürüyor: “Son yıllarda ‘koruma bilimi’ olarak da adlandırılan bu alanda, farklı kültürel ortamlarda izlenebilen, değişik gibi görülebilen kimi uygulamaları, geçerlilikleri genelde kabul edilmiş uluslararası ilkelere sadık kalmadıkları, uyum sağlamadıkları gibi nedenlerle eleştirmeden önce, o ülkenin kültür bütünü içindeki bu uygulamalara etken olan nedenlerin, uygulama yapılan zaman ve ortamın araştırılması gerekir. Bu amaçla yapılacak araştırmaların bizleri bugün içinde bulunduğumuz kaostan çıkararak daha yararlı, hiç olmazsa daha doğru bir ortama sokacağına inanıyorum. Kitapta örnek gösterilen İtalya, Fransa, İngiltere vb. Avrupa ülkelerinde olduğu gibi, Türkiye’nin de koruma konusunda gösterebileceği pek çok örnekle bu ülkeler arasında yer alabilecek düzeye kolayca ulaşabilecek niteliklere sahip olduğu kanısındayım.”

Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri - Lory Zakar, Kemal Kutgün Eyüpgiller
Farklı disiplinlerin bir arada çalıştığı koruma pratiği, analiz ve sentez yapabilen yaratıcı meslek insanları yetiştirmek için çok yönlü bir eğitim gerektirir. Koruma alanında çalışanların, tarihi yapılara müdahalelerde, yapının çalışma prensiplerini, yapıda oluşan hasar ve bozulmaları tanıyabilmeleri ve müdahale yöntemlerini değerlendirerek uygun çözüme yönelmeleri esastır.

Geleneksel malzemeler ve geleneksel yapım sistemlerine aşina kişilere yönelik bu çalışmada, bozulma nedenlerinin etkisi altında yapı malzemelerinde ve yapı elemanlarında ortaya çıkan sorunlar ve bu sorunlara müdahale yöntemleri tanıtılmaktadır. Bu incelemede, malzeme veya elemana yönelik her türlü teknik ve yöntemlerine değinilirken, bunların olumlu ve olumsuz yönleri ortaya konmuştur. Müdahale yaklaşımları belirlenirken dikkat edilmesi gereken hususlara değinilmiştir. Kagir, metal ve ahşap yapı malzeme ve elemanları çalışmanın içeriğini oluştururken, taşıyıcı yapay taş malzeme kapsam dışı bırakılmıştır. Metal malzemelere ise kagir ve ahşap sistemlerde kullanılan yardımcı elemanlar ve ince yapı elemanları düzeyinde yer verilmiştir. Özellikle mimari koruma / restorasyon alanında uzmanlaşmak isteyen mimar, inşaat mühendisi, restoratör ve diğer disiplinlerden öğrencilere ve koruma alanına ilgi duyan meslek insanlarına yönelik olarak hazırlanan bu kitap, Türkçe' de mimari koruma teknik ve yöntemleri üzerine bilgilerin bir arada bulunabildiği ilk kapsamlı çalışmadır. Bu kitabın öğrencilerimize ve meslektaşlarımıza yararlı olacağını ve yeni çalışmalara yol açacağını umuyoruz.

Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları - Fatin Uluengin, Bülent Uluengin, Bengü Uluengin
Bir bütün detaylardan oluşur. Geleneksel mimaride detaylar, zaman içinde, deneme-yanılma yöntemiyle geliştirilmişlerdir. Kendinden beklenen işlevi mükemmel biçimde yerine getirdiğine inanılan bir detayın değişmesi için bir neden yoktur. Geleneksel mimarinin en önemli özelliklerinden biri olan bu anlayış, günümüzün mimarî anlayışıyla taban tabana zıttır. Dikkatle incelendiğinde görülecektir ki, birbirinden uzak bölgelerde, hatta farklı zamanlarda uygulanmış iki detay dahi şaşılacak derecede benzerlik sergileyebilir. Şu halde, önemli olan, bir detayın özünü anlamak, işlevini nasıl yerine getirdiğini çözebilmektir. Bunu gerçekleştiren mimar artık o detaya vâkıftır; günün değişen koşullarında o detayın gelişmesine katkıda bulunabilir. Altmış yıllık uzun bir uğraşın sonucu olan bu kitap, öncelikle mimarlara, restoratörlere ve bu alanlarda eğitim gören öğrencilere hitab etmektedir. Bu çalışmanın belki de en önemli özelliği, Osmanlı klasik yapı detaylarını ilk kez toplu halde sunmasıdır. Sunulan detayların ait olduğu anıtların kimileri hatalı restorasyon çalışmaları sonucu özgünlüklerini kaybetmiş, kimileri bakımsızlıktan yıkılmaya yüz tutmuş, kimileri de tamamen yitirilmiş durumdadır. Eğer bu kitap, hedef kitlesinin dikkatini biraz olsun bu mükemmel detaylara çekebilir, onları takdir etmelerine ve prensiplerini anlamalarına yardımcı olabilirse amacına ulaşmış olacaktır. Çünkü hepimiz biliyoruz ki mükemmellik detaylarda gizlidir.

  • Açıklama
    • Restorasyon ve Koruma Seti 

      Korumak mı, Restore Etmek mi? - Camillo Boito
      Camillo Boito bir binanın eski kısımlarıyla yeni kısımlarının açık seçik ayırt edilmesine dayanan bir düşünce geliştirdi. Bu düşünce müdahalenin her aşamasında bir seçim yapılmasını da beraberinde getirdi. Hiç değişmeyen ilkeyse, bir binanın tarihindeki bütün katmanlara gereken saygının gösterilmesiydi. “Günümüz sanatçısı anıtın önünde ne kadar eğilir, ne kadar dize gelir, ne kadar silinirse o kadar iyi yapar ödevini. Yeniden dikilip, başını kaldırdığı ve ‘Ben de varım!’ diye haykırdığı gün, işte o gün titrer eski bina. “Yapılan modern restorasyonlar kötüyse, yeniden düzgün biçimde yapılmalarını isteyin, ama kalkıp da bunların üzerini örtmek için hatalı restorasyon çalışmalarıyla birlikte eski eseri de utanılacak bir bulanıklığa mahkûm etmeyin.”

      Rölöve - Bülent Uluengin
      Tarihi eserlerin ve anıtların geçmişten yansıttıklarını ve mimari gelişmeye nasıl ışık tuttuklarını anlamak için hem korunmuş olanların hem de harabe halinde olanların belgelenmeleri, başka bir deyişle “rölöve edilmeleri” gereklidir. Rölöve, bir eski esere müdahele gerektiği zaman yapılacak ilk iştir. İster arşivlemek için, isterse restitüsyon-restorasyon projesi hazırlamak için olsun, bir eski eserin rölövesinin yapılması şarttır. Bu açıdan bakıldığında bu denli çok tarihi eser bulunan ülkemizde rölövenin önemi çok açıktır. Öncelikle bu işe yeni başlamış mimarlık öğrencileri için hazırlanan RÖLÖVE kitabı, profesyoneller için de son derece yararlı bir kaynaktır. Herkesin kolayca anlayabilmesi için kolay anlaşılır bir dil ve yöntemle konuyu ele almakta; kroki yapma, fotoğraf çekme, ölçüm ve çizim aşamaları yazarın yıllar boyunca yapmış olduğu çalışmalardan örneklerle açıklanmaktadır.

      Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon - Zeynep Ahunbay
      Koruma düşüncesinin kuramsal temeli ve korunacak değerlere ilişkin ölçütlerle başlayan kitap, anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler, restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, restorasyon projesinin hazırlanması ve restorasyon tekniklerinin yanısıra koruma anlayışı ve kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme ve yasalara da yer veriyor. Carta del Restauro, Venedik Tüzüğü, Amsterdam Bildirgesi, Washington Tüzüğü, Arkeolojik Mirasın Yönetimi, Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu'nun 378 Sayılı İlke Kararı, Sualtı Kültür Mirasının Korunması ve Yönetimi ile İlgili Tüzük, Ahşap Tarihi Yapıların Korunması için İlkeler ve Geleneksel Mimari Miras Tüzüğü'nü de içeriyor.

      Tarihi Çevre Algısı – Cevat Erder
      Kültürel varlıklara değer verme ve onları koruma eğiliminin, bu amaçla yapılan uygulamaların çok kişinin sandığı gibi çağımıza özgü yeni bir davranış, yeni bir akım olmadığını, insanlık tarihinde hayli açık seçik bir yeri olduğunu biliyoruz. Bu olgu, Prof.Dr. Cevat Erder’in Tarihi Çevre Kaygısı ve onun devamı niteliği taşıyan Tarihi Çevre Bilinci adlı kitaplarında ve ardından da UNESCO tarafından tek bir kitap halinde “güncellenmiş özet gibi” yayınlanmış Our Architectural Heritage: From Consciousness to Conservation adlı kitabında açıkça vurgulanmıştır. Tarihi Çevre Algısı, Cevat Erder’in işte bu son kitabının yeniden ele alınarak güncellenmiş ilk Türkçe baskısı olma niteliği taşıyor. Erder, toplumların kültürel değerlerinin çeşitlilik gösterdiği yerlerde, kültürel varlıkların korunmasıyla ilgili kararlarında ve uygulamalarında farklılıklar olmasının doğal karşılanması; farklı toplumlardaki örnekler ve benzetmeler üzerinden yapılan tartışmalarda zamanın ve mekânın mutlaka dikkate alınması gerektiğini ileri sürüyor: “Son yıllarda ‘koruma bilimi’ olarak da adlandırılan bu alanda, farklı kültürel ortamlarda izlenebilen, değişik gibi görülebilen kimi uygulamaları, geçerlilikleri genelde kabul edilmiş uluslararası ilkelere sadık kalmadıkları, uyum sağlamadıkları gibi nedenlerle eleştirmeden önce, o ülkenin kültür bütünü içindeki bu uygulamalara etken olan nedenlerin, uygulama yapılan zaman ve ortamın araştırılması gerekir. Bu amaçla yapılacak araştırmaların bizleri bugün içinde bulunduğumuz kaostan çıkararak daha yararlı, hiç olmazsa daha doğru bir ortama sokacağına inanıyorum. Kitapta örnek gösterilen İtalya, Fransa, İngiltere vb. Avrupa ülkelerinde olduğu gibi, Türkiye’nin de koruma konusunda gösterebileceği pek çok örnekle bu ülkeler arasında yer alabilecek düzeye kolayca ulaşabilecek niteliklere sahip olduğu kanısındayım.”

      Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri - Lory Zakar, Kemal Kutgün Eyüpgiller
      Farklı disiplinlerin bir arada çalıştığı koruma pratiği, analiz ve sentez yapabilen yaratıcı meslek insanları yetiştirmek için çok yönlü bir eğitim gerektirir. Koruma alanında çalışanların, tarihi yapılara müdahalelerde, yapının çalışma prensiplerini, yapıda oluşan hasar ve bozulmaları tanıyabilmeleri ve müdahale yöntemlerini değerlendirerek uygun çözüme yönelmeleri esastır.

      Geleneksel malzemeler ve geleneksel yapım sistemlerine aşina kişilere yönelik bu çalışmada, bozulma nedenlerinin etkisi altında yapı malzemelerinde ve yapı elemanlarında ortaya çıkan sorunlar ve bu sorunlara müdahale yöntemleri tanıtılmaktadır. Bu incelemede, malzeme veya elemana yönelik her türlü teknik ve yöntemlerine değinilirken, bunların olumlu ve olumsuz yönleri ortaya konmuştur. Müdahale yaklaşımları belirlenirken dikkat edilmesi gereken hususlara değinilmiştir. Kagir, metal ve ahşap yapı malzeme ve elemanları çalışmanın içeriğini oluştururken, taşıyıcı yapay taş malzeme kapsam dışı bırakılmıştır. Metal malzemelere ise kagir ve ahşap sistemlerde kullanılan yardımcı elemanlar ve ince yapı elemanları düzeyinde yer verilmiştir. Özellikle mimari koruma / restorasyon alanında uzmanlaşmak isteyen mimar, inşaat mühendisi, restoratör ve diğer disiplinlerden öğrencilere ve koruma alanına ilgi duyan meslek insanlarına yönelik olarak hazırlanan bu kitap, Türkçe' de mimari koruma teknik ve yöntemleri üzerine bilgilerin bir arada bulunabildiği ilk kapsamlı çalışmadır. Bu kitabın öğrencilerimize ve meslektaşlarımıza yararlı olacağını ve yeni çalışmalara yol açacağını umuyoruz.

      Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları - Fatin Uluengin, Bülent Uluengin, Bengü Uluengin
      Bir bütün detaylardan oluşur. Geleneksel mimaride detaylar, zaman içinde, deneme-yanılma yöntemiyle geliştirilmişlerdir. Kendinden beklenen işlevi mükemmel biçimde yerine getirdiğine inanılan bir detayın değişmesi için bir neden yoktur. Geleneksel mimarinin en önemli özelliklerinden biri olan bu anlayış, günümüzün mimarî anlayışıyla taban tabana zıttır. Dikkatle incelendiğinde görülecektir ki, birbirinden uzak bölgelerde, hatta farklı zamanlarda uygulanmış iki detay dahi şaşılacak derecede benzerlik sergileyebilir. Şu halde, önemli olan, bir detayın özünü anlamak, işlevini nasıl yerine getirdiğini çözebilmektir. Bunu gerçekleştiren mimar artık o detaya vâkıftır; günün değişen koşullarında o detayın gelişmesine katkıda bulunabilir. Altmış yıllık uzun bir uğraşın sonucu olan bu kitap, öncelikle mimarlara, restoratörlere ve bu alanlarda eğitim gören öğrencilere hitab etmektedir. Bu çalışmanın belki de en önemli özelliği, Osmanlı klasik yapı detaylarını ilk kez toplu halde sunmasıdır. Sunulan detayların ait olduğu anıtların kimileri hatalı restorasyon çalışmaları sonucu özgünlüklerini kaybetmiş, kimileri bakımsızlıktan yıkılmaya yüz tutmuş, kimileri de tamamen yitirilmiş durumdadır. Eğer bu kitap, hedef kitlesinin dikkatini biraz olsun bu mükemmel detaylara çekebilir, onları takdir etmelerine ve prensiplerini anlamalarına yardımcı olabilirse amacına ulaşmış olacaktır. Çünkü hepimiz biliyoruz ki mükemmellik detaylarda gizlidir.

      Stok Kodu
      :
      9785050503905
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      169,00   
      169,00   
      2
      88,73   
      177,45   
      3
      59,71   
      179,14   
      6
      30,98   
      185,90   
      9
      21,22   
      190,97   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      169,00   
      169,00   
      2
      88,73   
      177,45   
      3
      59,71   
      179,14   
      6
      30,98   
      185,90   
      9
      21,22   
      190,97   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      169,00   
      169,00   
      2
      88,73   
      177,45   
      3
      59,71   
      179,14   
      6
      30,98   
      185,90   
      9
      21,22   
      190,97   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      169,00   
      169,00   
      2
      88,73   
      177,45   
      3
      59,71   
      179,14   
      6
      30,98   
      185,90   
      9
      21,22   
      190,97   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      169,00   
      169,00   
      2
      88,73   
      177,45   
      3
      59,71   
      179,14   
      6
      30,98   
      185,90   
      9
      21,22   
      190,97   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      169,00   
      169,00   
      2
      88,73   
      177,45   
      3
      59,71   
      179,14   
      6
      30,98   
      185,90   
      9
      21,22   
      190,97   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      169,00   
      169,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat