%33
Mimari Okumalar Seti %33 indirimli Mimari Okumalar Seti %33 indirimli Mimari Okumalar Seti %33 indirimli Mimari Okumalar Seti %33 indirimli Mimari Okumalar Seti %33 indirimli Mimari Okumalar Seti %33 indirimli Mimari Okumalar Seti %33 indirimli

Mimari Okumalar Seti

Liste Fiyatı : 179,00
İndirimli Fiyat : 119,00
Kazancınız : 60,00
Taksitli fiyat : 9 x 14,94
%33
Temin süresi 3 gündür.
Mimari Okumalar Seti
Mimari Okumalar Seti
YEM Yayın
119.00

Mimari Okumalar Seti 

Yaşanan Mimari – Steen Eiler Rasmussen

Yasanan Mimari Tüm sanata ilgi duyanlar ve mimarlar için ilgili temel kavramları ve bakış açılarını ele alan bir kılavuz... Yaşanan Mimari adlı bu kitap yüzyıllar boyunca gerçeklestirilmiş mimari çalışmaları her okurun kolayca anlayabileceği bir dille anlatıyor; mimari tasarımları çay fincanlarından Palladio'nun villaları ve Pekin'deki Kış Sarayı'na kadar uzanan genis bir yelpaze içinde inceliyor. Yaşanan Mimari mimari ve tasarim konularına ilgi duyan genel okur için temel bir basvuru ve kültür kaynagi olusturacak, bu alanlarda profesyonel olarak çalısşnlar için de taze bir bakış açısı getirecektir. Farklı tasarımıyla dikkat çeken gözden geçirilmis yeni basım.

 

Mekanın Üretimi - Henri Lefebvre

Mekânın Üretimi, büyük dava adamı ve teorisyen Henri Lefebvre'in başyapıtıdır. Mekân üzerine, mekânı düşünen, mekân felsefeleriyle tartışan, mekânın tarih içindeki yolculuğuna dair kavrayıcı ve kapsayıcı bir tarih yazımı sunan ama bütün bunları sosyal ve siyasal pratikle ilişkili bir şekilde yapan, yaparken de felsefeden tarihe, fizikten metafiziğe, psikanalizden sanata, dilbilimden ilahiyata kadar çok birçok disiplini eleştiriye tabi tutan, kendinden önce bir eşi benzeri olmadığı gibi, kendinden sonraki kitaplara da devasa bir alan açan, peşinden koşulacak birçok soru işareti bırakan, 20. yüzyılın en derinlikli, en incelikli, en ustalıklı eserlerinden biridir. Marksizm içinde de ayrıksı ve önemli bir yere sahip olan bu kimi zaman zorlayıcı ancak heyecan verici "proje", yayınlanışından otuz yıl sonra, kent, kentleşme, mekân politikalarının toplumsal, pratik ve politik yönleriyle hiç olmadığı kadar güncel olduğu bu "moment"te Türkçede… "Mekânın Üretimi'nde Lefebvre, felsefeye olan derin bilgisini, Hegel, Marx, Nietzsche ve Freud üzerine tefekkürlerini, şiirle, sanatla, müzikle ve şenlikle olan tecrübi tesadüflerini, sürrealistler ve sitüasyonistlerle olan ilişkilerini, hem bir düşünce akımı hem de bir siyasal hareket olarak Marksizm'le olan yoğun bağını, hayatın kentsel ve kırsal koşullarına yönelik sosyolojik soruşturmalarını, bütünlüğü ve diyalektik metodu özgün bir şekilde kavrayışını kullanır. Okuyucu bu kitapta yalnızca takip edilecek sayısız düşünce çizgisini değil; ayrıca, yapısalcılığın, eleştirel teorinin ve yapısökümün, semiyotiğin, Foucault'nun beden ve iktidar hakkındaki görüşlerinin ve Sartre'ın varoluşçuluğunun zımni veya üstü kapalı eleştirisini de bulacaktır."

 

Görme Biçimleri - John Berger

Görme konuşmadan önce gelmiştir. Çocuk konuşmaya başlamadan önce bakıp tanımayı öğrenir. Ne var ki başka bir anlamda da görme sözcüklerden önce gelmiştir. Bizi çevreleyen dünyada kendi yerimizi görerek bulunuruz. Bu dünyayı sözcüklerle anlatırız ama sözcükler dünyayla çevrelenmiş olmamızı hiçbir zaman değiştiremez. Her akşam güneşin batışını görürüz. Dünyanın güneşe arkasını dönmekte olduğunu biliriz. Ne var ki bu bilgi, bu açıklama gördüklerimize uymaz hiçbir zaman. Gerçeküstücü ressam Magritte "Düşlerin Anahtarı" adlı resminde sözcüklerle nesneler arasında her zaman var olan bu uçurumu yorumlamıştır.

 

Mimarlık Üzerine; Vitruvius – Vitruvius

Vitruvius'un De Architectura (Mimarlık Üzerine) adlı eseri, temelde Roma dönemindeki mimarlık sana-tının teorisi ve pratiğiyle ilgili geniş ve toplu bilgi veren, on kitaplık bir külliyattır. Mimarinin ilkelerine ve eğitimine evrensel yaklaşımından dolayı günümüz klasik Batı mimarlık tarihinin antikçağdan günümüze kalan tek kitabıdır. O dönemde mimarlık mühendisliği de içerdiğinden mühendislik tarihinin de tek eseri sayılabilir. Ayrıca eserin içindeki konuların Yunan ve Roma tapınakları, kamu binaları, hamamları, evleri, hatta bütün bu binaların dış ve iç tasarımları, duvarlarının sıvaları, kabartmaları, renk renk boyaları ve farklı desenlere sahip döşemelerinden ibaret olduğu düşünüldüğünde, bu eser hem klasik Batı arkeolojisinin hem de sanat tarihinin bu dönemle ilgili bilgi alabileceği tek külliyattır. Hatta özellikle klasik arkeoloji, bugün kullandığı bilim dilinin, üslubunun ve terminolojisinin kaynağını bu esere borçludur. Bu yüzden ortaçağ, Rönesans ve günümüze kadar gelen süreçte bu bilimlerle uğraşanların, uğraştıkları konuların tarihini bilmek istediklerinde dönüp baktıkları ve bakacakları tek başucu kitabı Mimarlık Üzerine'dir.

 

Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor? - Paolo Belardi

Bu kitapta, sanal üniversite derslerinden oluşan iki metin biraraya getiriliyor. Metinlerden ilki bilinçli çizim, ikincisi de yaratıcı çizim üzerine. Kitabın amacı, Rönesans İtalyası'ndaki 15. yüzyıl stüdyoları (perspectiva naturalis'in yerine perspectiva artificialis'in geçtiği dönem) ile 16. yüzyılda akademilerin kurulduğu (desinatörün zanaatkâr olmaktan çıkarak öğretmen haline geldiği dönem) zaman dilimleri arasındaki uzun yıllara göndermelerde bulunarak, mimari çizimin en derindeki anlamını bilimsel kodlarına geri döndürmektir. Kitap boyunca insanlığın bütünlüklü tarihinin içinden geçiyoruz. Aralarında bağ olmadığı sanılan önemli insanların hangi kaygılarla birbirlerine bağlandığını görüyoruz: Michelangelo Buonarroti ve Albert Einstein, Andrea Palladio ve Louis Armstrong, Giacomo Leopardi ve Robert Venturi. Hepsi de bize bildiğimiz üç boyut, yani genişlik, yükseklik ve derinliğin yetersiz kaldığını, bunlara iki boyutun daha, tarihin ve kültürün de eklenmesi gerektiğini söylüyor. Mimarlar işte bunun için hâlâ çiziyor.

 

Mimarlığın Arzusu: Geç Avangardı Okumak - K. Michael Hays

Kitap, dünyanın önde gelen mimarlık kuramcılarından K. Michael Hays'in imzasını taşıyor. Mimarlığın Arzusu: Geç Avangardı Okumak, her biri kitabın sonunda açığa çıkması hedeflenen teorik bütünün kavramsal bileşenlerine işaret eden tematik başlıklar altında ayrı bir denemenin konusunu oluşturan dört mimarın (Aldo Rossi, Peter Eisenman, John Hejduk ve Bernard Tschumi) belli bazı projelerine yoğunlaşarak 1970'lerin ileri düzey mimarlık uygulamalarının genel karakterini ortaya çıkarmayı amaçlıyor. Söz konusu projeler modern mimarlık tarihinde yazarın “geç avangard” diye nitelendirdiği, mimarlığın kendisini başlı başına bir düşünme konusu haline getirerek varoluşunu ve temsil olanaklarını sorgulamaya giriştiği özgül ve belirleyici bir tarihsel uğrağın özneleri olarak karşımıza çıkıyor. Bu özneler imkânsızı arzuluyor, tüm simgesel sınırları zorlayarak, aşındırarak, ihlal ederek modern mimarlık pratiğinin olanakları, sınırlamaları, çatışkıları ve kapanımlarıyla birlikte belirli bir tarihsel uğrakta beliren bir arzu topoğrafyasının izini sürmemizi sağlayacak engin ve girift bir düşünme alanı açıyorlar.

  • Açıklama
    • Mimari Okumalar Seti 

      Yaşanan Mimari – Steen Eiler Rasmussen

      Yasanan Mimari Tüm sanata ilgi duyanlar ve mimarlar için ilgili temel kavramları ve bakış açılarını ele alan bir kılavuz... Yaşanan Mimari adlı bu kitap yüzyıllar boyunca gerçeklestirilmiş mimari çalışmaları her okurun kolayca anlayabileceği bir dille anlatıyor; mimari tasarımları çay fincanlarından Palladio'nun villaları ve Pekin'deki Kış Sarayı'na kadar uzanan genis bir yelpaze içinde inceliyor. Yaşanan Mimari mimari ve tasarim konularına ilgi duyan genel okur için temel bir basvuru ve kültür kaynagi olusturacak, bu alanlarda profesyonel olarak çalısşnlar için de taze bir bakış açısı getirecektir. Farklı tasarımıyla dikkat çeken gözden geçirilmis yeni basım.

       

      Mekanın Üretimi - Henri Lefebvre

      Mekânın Üretimi, büyük dava adamı ve teorisyen Henri Lefebvre'in başyapıtıdır. Mekân üzerine, mekânı düşünen, mekân felsefeleriyle tartışan, mekânın tarih içindeki yolculuğuna dair kavrayıcı ve kapsayıcı bir tarih yazımı sunan ama bütün bunları sosyal ve siyasal pratikle ilişkili bir şekilde yapan, yaparken de felsefeden tarihe, fizikten metafiziğe, psikanalizden sanata, dilbilimden ilahiyata kadar çok birçok disiplini eleştiriye tabi tutan, kendinden önce bir eşi benzeri olmadığı gibi, kendinden sonraki kitaplara da devasa bir alan açan, peşinden koşulacak birçok soru işareti bırakan, 20. yüzyılın en derinlikli, en incelikli, en ustalıklı eserlerinden biridir. Marksizm içinde de ayrıksı ve önemli bir yere sahip olan bu kimi zaman zorlayıcı ancak heyecan verici "proje", yayınlanışından otuz yıl sonra, kent, kentleşme, mekân politikalarının toplumsal, pratik ve politik yönleriyle hiç olmadığı kadar güncel olduğu bu "moment"te Türkçede… "Mekânın Üretimi'nde Lefebvre, felsefeye olan derin bilgisini, Hegel, Marx, Nietzsche ve Freud üzerine tefekkürlerini, şiirle, sanatla, müzikle ve şenlikle olan tecrübi tesadüflerini, sürrealistler ve sitüasyonistlerle olan ilişkilerini, hem bir düşünce akımı hem de bir siyasal hareket olarak Marksizm'le olan yoğun bağını, hayatın kentsel ve kırsal koşullarına yönelik sosyolojik soruşturmalarını, bütünlüğü ve diyalektik metodu özgün bir şekilde kavrayışını kullanır. Okuyucu bu kitapta yalnızca takip edilecek sayısız düşünce çizgisini değil; ayrıca, yapısalcılığın, eleştirel teorinin ve yapısökümün, semiyotiğin, Foucault'nun beden ve iktidar hakkındaki görüşlerinin ve Sartre'ın varoluşçuluğunun zımni veya üstü kapalı eleştirisini de bulacaktır."

       

      Görme Biçimleri - John Berger

      Görme konuşmadan önce gelmiştir. Çocuk konuşmaya başlamadan önce bakıp tanımayı öğrenir. Ne var ki başka bir anlamda da görme sözcüklerden önce gelmiştir. Bizi çevreleyen dünyada kendi yerimizi görerek bulunuruz. Bu dünyayı sözcüklerle anlatırız ama sözcükler dünyayla çevrelenmiş olmamızı hiçbir zaman değiştiremez. Her akşam güneşin batışını görürüz. Dünyanın güneşe arkasını dönmekte olduğunu biliriz. Ne var ki bu bilgi, bu açıklama gördüklerimize uymaz hiçbir zaman. Gerçeküstücü ressam Magritte "Düşlerin Anahtarı" adlı resminde sözcüklerle nesneler arasında her zaman var olan bu uçurumu yorumlamıştır.

       

      Mimarlık Üzerine; Vitruvius – Vitruvius

      Vitruvius'un De Architectura (Mimarlık Üzerine) adlı eseri, temelde Roma dönemindeki mimarlık sana-tının teorisi ve pratiğiyle ilgili geniş ve toplu bilgi veren, on kitaplık bir külliyattır. Mimarinin ilkelerine ve eğitimine evrensel yaklaşımından dolayı günümüz klasik Batı mimarlık tarihinin antikçağdan günümüze kalan tek kitabıdır. O dönemde mimarlık mühendisliği de içerdiğinden mühendislik tarihinin de tek eseri sayılabilir. Ayrıca eserin içindeki konuların Yunan ve Roma tapınakları, kamu binaları, hamamları, evleri, hatta bütün bu binaların dış ve iç tasarımları, duvarlarının sıvaları, kabartmaları, renk renk boyaları ve farklı desenlere sahip döşemelerinden ibaret olduğu düşünüldüğünde, bu eser hem klasik Batı arkeolojisinin hem de sanat tarihinin bu dönemle ilgili bilgi alabileceği tek külliyattır. Hatta özellikle klasik arkeoloji, bugün kullandığı bilim dilinin, üslubunun ve terminolojisinin kaynağını bu esere borçludur. Bu yüzden ortaçağ, Rönesans ve günümüze kadar gelen süreçte bu bilimlerle uğraşanların, uğraştıkları konuların tarihini bilmek istediklerinde dönüp baktıkları ve bakacakları tek başucu kitabı Mimarlık Üzerine'dir.

       

      Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor? - Paolo Belardi

      Bu kitapta, sanal üniversite derslerinden oluşan iki metin biraraya getiriliyor. Metinlerden ilki bilinçli çizim, ikincisi de yaratıcı çizim üzerine. Kitabın amacı, Rönesans İtalyası'ndaki 15. yüzyıl stüdyoları (perspectiva naturalis'in yerine perspectiva artificialis'in geçtiği dönem) ile 16. yüzyılda akademilerin kurulduğu (desinatörün zanaatkâr olmaktan çıkarak öğretmen haline geldiği dönem) zaman dilimleri arasındaki uzun yıllara göndermelerde bulunarak, mimari çizimin en derindeki anlamını bilimsel kodlarına geri döndürmektir. Kitap boyunca insanlığın bütünlüklü tarihinin içinden geçiyoruz. Aralarında bağ olmadığı sanılan önemli insanların hangi kaygılarla birbirlerine bağlandığını görüyoruz: Michelangelo Buonarroti ve Albert Einstein, Andrea Palladio ve Louis Armstrong, Giacomo Leopardi ve Robert Venturi. Hepsi de bize bildiğimiz üç boyut, yani genişlik, yükseklik ve derinliğin yetersiz kaldığını, bunlara iki boyutun daha, tarihin ve kültürün de eklenmesi gerektiğini söylüyor. Mimarlar işte bunun için hâlâ çiziyor.

       

      Mimarlığın Arzusu: Geç Avangardı Okumak - K. Michael Hays

      Kitap, dünyanın önde gelen mimarlık kuramcılarından K. Michael Hays'in imzasını taşıyor. Mimarlığın Arzusu: Geç Avangardı Okumak, her biri kitabın sonunda açığa çıkması hedeflenen teorik bütünün kavramsal bileşenlerine işaret eden tematik başlıklar altında ayrı bir denemenin konusunu oluşturan dört mimarın (Aldo Rossi, Peter Eisenman, John Hejduk ve Bernard Tschumi) belli bazı projelerine yoğunlaşarak 1970'lerin ileri düzey mimarlık uygulamalarının genel karakterini ortaya çıkarmayı amaçlıyor. Söz konusu projeler modern mimarlık tarihinde yazarın “geç avangard” diye nitelendirdiği, mimarlığın kendisini başlı başına bir düşünme konusu haline getirerek varoluşunu ve temsil olanaklarını sorgulamaya giriştiği özgül ve belirleyici bir tarihsel uğrağın özneleri olarak karşımıza çıkıyor. Bu özneler imkânsızı arzuluyor, tüm simgesel sınırları zorlayarak, aşındırarak, ihlal ederek modern mimarlık pratiğinin olanakları, sınırlamaları, çatışkıları ve kapanımlarıyla birlikte belirli bir tarihsel uğrakta beliren bir arzu topoğrafyasının izini sürmemizi sağlayacak engin ve girift bir düşünme alanı açıyorlar.

      Stok Kodu
      :
      9787770112202
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      119,00   
      119,00   
      2
      62,48   
      124,95   
      3
      42,05   
      126,14   
      6
      21,82   
      130,90   
      9
      14,94   
      134,47   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      119,00   
      119,00   
      2
      62,48   
      124,95   
      3
      42,05   
      126,14   
      6
      21,82   
      130,90   
      9
      14,94   
      134,47   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      119,00   
      119,00   
      2
      62,48   
      124,95   
      3
      42,05   
      126,14   
      6
      21,82   
      130,90   
      9
      14,94   
      134,47   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      119,00   
      119,00   
      2
      62,48   
      124,95   
      3
      42,05   
      126,14   
      6
      21,82   
      130,90   
      9
      14,94   
      134,47   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      119,00   
      119,00   
      2
      62,48   
      124,95   
      3
      42,05   
      126,14   
      6
      21,82   
      130,90   
      9
      14,94   
      134,47   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      119,00   
      119,00   
      2
      62,48   
      124,95   
      3
      42,05   
      126,14   
      6
      21,82   
      130,90   
      9
      14,94   
      134,47   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      1
      119,00   
      119,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat