YAPI DERGİSİ (E) 2011-2015 ARASI SETİ 5 SAYI

YAPI DERGİSİ (E) 2011-2015 ARASI SETİ 5 SAYI
  • 0TRY
  • Mail adresiniz

    Gelince Haber Ver
  • Yayınevi

    : YEM Yayın

    Yazar

    :Kollektif

    Dil

    : Türkçe

    Barkod

    : 9789090141596

    3 iş gününde kargoya verilir

 

YAPI 355 / HAZİRAN 2011

 

 

Çılgın Proje için Çılgın Yorumlar! 52

Doğan Hasol Birileri tartışa dursunlar, temelde söylenecek tek şey var: İstanbul’u büyütecek ve İstanbul için nüfusu daha da artıracak projeler, çözümsüzlük üretmenin ötesine geçemez. Gerisi ayrıntıdır.

 

Geleceğin Yapay Ormanında 54

Sou Fujimoto ile söyleşi, Emine Görgül “İçinde bulunduğumuz 21. yy’da doğal olan ile yapay olan arasında bir tasarımın mümkün olduğunu düşünüyorum. Bir çeşit yapay bir orman gibi. Dolayısıyla ‘zayıf mimarlık’ kavramını geleceğin yapay ormanı olarak düşünüyorum”

 

Los Angeles’ın Yeni Yaşam Merkezi 60

Filiz Özer Walt Disney Konser Salonu’nun her türlü medyada sık sık sözü edilen bir yapı olmasının nedeni Gehry’nin çok etkili bir Konser Salonu tasarımı ile karşımıza çıkmasının yanısıra, her kesimden insanın ilgisini çeken yapının üzerindeki bahçedir.

 

Ekolojik Mimarinin Etkisi ile Değişen Çatılar 66

Füsun Seçer Kariptaş, Şenay Boduroğlu

 

Bir Oyunun Mimarlıkta Düşündürdükleri: “Ben Feuerbach” 70

Serap Durmuş Yazı, Feuerbach’ın replikleri ve mimarlıkta düşündürdükleri üzerine tespitler ve bağlantılar çerçevesinde gelişiyor. Bu tiyatro oyununun bir mimarlık dergisinin içinde yer almayı hak eden yanı, mimarlık gündeminde de geçerli olan bir dizi sorunsalı yeniden düşündürmesi...

 

Guangzhou Opera Binası 74

MİMARİ TASARIM: Zaha Hadid, Zaha Hadid Architects Guangzhou Opera Binası’nın tasarımında, özellikle nehir vadilerinden ve onları biçimlendiren aşınma olgusundan etkilenilmiş.

 

 

ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu 3. Yurtlar Kompleksi 84

MİMARİ TASARIM: Tülin Hadi, Cem İlhan

 

The Seed 90

MİMARİ TASARIM: NSMH / Nevzat Sayın Sarı kapıdan içeri girdiğinizde parlak, siyah, çok yüzlü, iç bükey elipsoid içine giren bütün renkleri umulmadık süprizlerle abartarak yansıtıyor

 

SALT Beyoğlu96

MİMARİ TASARIM: Han Tümertekin ve Mimarlar Tasarım SALT Beyoğlu, 1.130 m 2 ’lik program alanıyla, öncelikle bir sergi mekânı olarak hizmet veriyor. Caddenin devamı niteliğinde tasarlanan 290 m 2 büyüklüğündeki Forum, İstiklal Caddesi’nin olağan kalabalığını içeri davet ediyor; günlük program bilgilerini paylaşıyor ve binadaki öteki mekânlara geçişi sağlıyor.

 

Herta Frankel Kukla Tiyatrosu 102

İÇMİMARİ TASARIM: Josep Miàs, MiAS Architects Gerçek dünyada referansları olmayan fakat hayal dünyasında özellikle de asıl kullanıcıları olan çocukların hayal dünyasında yeri olan bir mekân...

 

Peyzaj ve Okuma Kültürü 108

Yasin Çağatay Seçkin MÖ 4. yy’a kadar tarihlenebilen peyzaj içerisinde okuma alışkanlığı, çağlar boyunca gelişerek devam etmiştir. Kitap okuma eylemi için, bahçenin sükunetinden en yüksek biçimde yararlanma çabası, bir çok yazılı kaynakta da göze çarpmaktadır.

 

İstanbul’un İlk Kiliselerinden Studios Bazilikası 112

Erdem Yücel

 

İsveç Tohumları 120

Nigan Bayazıt İTÜ Mimarlık Fakültesi’nde düzenlenen “İsveç Tohumları” sergisinde çocuklara güvenli bir yetişme ortamı sağlayan İsveç tasarımlı ürünler sergilendi.

 

Öznel Evrenini Keşfederken Nesnel Evreni Keşfeden Ressam124

Önder Şenyapılı

 

 

 

YAPI 358 / EYLÜL 2011

 

 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Umut Olabilir!.. 64

Doğan Hasol Yeni kurulan Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ülke yararına amacına ulaşabilmesini ve yararı ölçüsünde de uzun ömürlü olmasını dilerim. Şimdilik umutluyuz.

 

Mimarlık Tarihi Yazımı Süreklilik Arayışı ve Zorunlu Çoğulculuk 66

Yeşim Duygu Ergüney

 

Edirne’de Osmanlı Mahallelerinin Dönüşümü 70

Nevnihal Erdoğan, Vedia Dökmeci

 

Mimarlar ve Konutları 76

B. Ece Şahin, H. Özge Tümer Yazının amacı mimarlığın bir yaşama biçimi olduğunu vurgulamaktır. Mimari yaklaşımlarının izleri kendi konutlarında da görülen mimarlar arasından Le Corbusier, Alvar Aalto,Victor Horta, Aldo Von Eyck ve Bruno Taut ele alınmış.

 

Okyanus ve Sörf Müzesi 82

MİMARİ TASARIM: Steven Holl Architects Konsept ve topoğrafyanın kesin bütünleşmesi yapıya özgün bir karakter kazandırmış. Okyanusa doğru meydanın içbükey yüzeyi peyzaj boyunca genişliyor.

 

Uluwatu Alila Villaları 90

 MİMARİ TASARIM: WOHA 50 suit otel odası ve 35 villadan oluşan Uluwatu Alila Villaları otel projesi, ekolojik sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda tasarlanmış.

 

Altis Belém Oteli 98

MİMARİ TASARIM: Risco (Manuel Salgado, Joao Almeida, Tomás Salgado) İki katlı ana strüktür, kente ve halice doğru en iyi manzaraya sahip olacak biçimde Tagus Nehri’ne dik konumlandırılmış.

 

Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 104

MİMARİ TASARIM: Dürrin Süer, Metin Kılıç

 

 

Enka Okulları İstinye Kampusu 112

 MİMARİ TASARIMI: Haydar Karabey, Banu Karabey Eldeki arsa biçimi, merkez odaklı planın basılıp bir elipse dönüşmesini zorunlu kıldı. Elipsin uzun ekseni ise açık spor alanına koşutlanarak terasların tribünlerle bütünleşmesini ve her alandan açık yeşil alanlara ve spor sahasına seyir olanağı sağlandı.

 

 Ankara’da Bir Büro 118

İÇMİMARİ TASARIMI: mimaristudio Tasarımda malzeme seçimlerinde sade ve net ürünler seçilerek malzeme kalabalığı yaratmadan, sakin, net ve şık mekânlar oluşturulmak istenmiştir.

 

Çocuk Tasarımlarında Ergonominin Önemi 124

Pınar Demirel Bu çalışmada çocukların güvenliğinin ve konforunun sağlanacağı tasarımlar için ergonomi tanımı yapılmış ve çocuk ergonomisine uygun tasarımlardan söz edilmiştir.

 

Biyoharmolojik Yapılar 128

 Cevdet Emin Ekinci Biyoharmoloji, kısaca, yapı tasarımında uyum ve denge bilimi olarak tanımlanabilir. Bu makalede, biyoharmoloji ve biyoharmolojik yapılar konusu ele alınmış; yapı tasarımının kullanıcı kimliği, gereksinim ve beklentilere uygun ve dengeli olması için ilgili tarafların yapması gerekenler ortaya konmuştur.

 

Plan Düzlemindeki Yapı Düzensizlikleri 134

Tuğba İnan, Koray Korkmaz Yazıda, betonarme yapılarda plan düzlemindeki yapı düzensizlikleri mimari tasarım kararlarına dayandırılarak değerlendiriliyor.

 

 Taşıyıcısız Mekân Anlatımı 138

 Zeliha Burtek Coşkun Demirok’un tuvalleri hem bir dinamizmin işareti olarak yatay, düşey hatlar hem de bu ilişkiselliği tamamlayacak olan renk dağılmalarından oluşur.

 

 

YAPI 363 / ŞUBAT 2012

 

 

Taksim’e Kışla... 39

Doğan Hasol Bu değişim, rant uğruna yıllardır kemirile kemirile bir türlü bitirilemeyen tarihi İnönü Gezisi’ne indirilen en ağır darbe, kısaca, Gezi’nin sonu olacak.

 

Mimarlar (Binalarından) Sorumludurlar! 40

SÖYLEŞİ: E. Seda Kayım/ Farshid Moussavi Mimarlık yapmayı heyecan verici kılanın toplumsal boyutu olduğuna dikkat çeken Farshid Moussavi mimarlıkta aktivizmi, yalnızca üçüncü dünya ülkelerinde aramanın da yanlış olduğunu vurguluyor.

 

Topografik Ev 44

MİMARİ TASARIM: Mias Arquitectes Ev, peyzaja, denize ve aşağıdaki yerleşime panoramik bir biçimde açılan dev boyutlu bir pencereye benziyor. En tepede ise görece daha kapalı bir mekân olan bununla birlikte en iyi panoramik manzaraya sahip stüdyo bulunuyor.

 

Casa G 50

MİMARİ TASARIM: Gudmundur Jonsson Architecture Duvarın eğikliği, doğudaki buzulun bir yorumu niteliğinde ve peyzaj ile bir tür iletişim kuruyor. Duvardaki tek pencere, buzul manzarasını çerçeve içine alarak bir tabloya dönüştürüyor.

 

Arkhefield’den İki Konut 54

Ballandean Evi, Oxlade Drive Evi MİMARİ TASARIM: Arkhefield Ellivo

 

Architects’ten İki Konut 62

Chelmer Evi, Bridgeman Downs Evi

MİMARİ TASARIM: Ellivo Architects

 

Mount Pleasant Evi 70

 MİMARİ TASARIM: Wright Feldhusen Architects Tasarımda, zemin katın olabildiğince saydam olması amaçlanmış. Bu da zemin kattaki mekânların avluya bakarak ya da öteki mekânlar aracılığı ile manzara elde etmeleri anlamına geliyor.

 

Belkıs Apartmanı 76

MİMARİ TASARIM: Boran Ekinci Mimarlık Ltd. Şti. Belkıs Apartmanı projesi, sistemiyle, dokusuyla, malzemeleri, rengi kendi parçacıkları ve bütünüyle özgür ve özgün. Bütün komşuları ve sokağıyla barışık.

 

MM Evi 82

MİMARİ TASARIM: CM Mimarlık Ltd. Şti. 1960’lardan kalma müstakil ev tümüyle yeniden ele alınmış ve dışta kalan betonarme perde duvarların üzerine çelik konstrüksiyonla yeni yapı inşa edilmiş.

 

Eski binadan (iç duvarlardan) strüktürel anlamda ilişkisi koparılan yeni yapı içinde taşıyıcısız bir boşluk elde edilmiş. 35. Sokak 88

 MİMARİ TASARIM: Teğet Mimarlık Arazinin topografyasıyla uyum sağlayan, arazinin topografyasını izleyerek kıvrılan ve yükselen, hem de bu durumdan yararlanan bir kesitle bahçeye ve sokağa açılan bu sokağın üzerinde 550 ev yer alıyor.

 

Palivor Çiftliği 94

 MİMARİ TASARIM: Oral Mimarlık Palivor Çiftliği’nde 5 adet Besi Çiftliği, 5 Adet Bağ Evi var. Besi Çiftlikleri 20.000 m 2 arsa içerisinde, ev, ahırlar ve depolardan oluşuyor.

 

 Alaçatı Evi 100

MİMARİ TASARIM: İkiartıbir Mimarlık Günümüz modern insanının yaşama biçimlerini yadsımadan Alaçatı gibi özel bir yerde var olabilecek bir yapı tasarlanmaya çalışılmış.

 

Mari’nin Giysisi, Marimekko 104

Saltuk Özemir 15 Aralık 2011-28 Ocak 2012 tarihleri arasında Milli Reasürans Sanat Galerisi’nde açık kalan “Bir Yaşam Şekli Marimekko” sergisi için İstanbul’a gelen Marimekko’nun tekstil tasarımcısı Erja Hirvi ve sergiyi hazırlayan Helsinki Tasarım Müzesi Müdürü Harri Kivilinna ile “Mari’nin giysisi”ni konuştuk.

 

İncil ve Tevrat’ın Bizans Resim Sanatına Etkisi 110

 Erdem Yücel

 

 

 

YAPI 393 / AĞUSTOS 2014

 

Işığı “Yaratmak” 62

Gerd Pfarré ile söyleşi

PLD Türkiye tarafından, Philips sponsorluğunda Yapı-Endüstri Merkezi’nde gerçekleştirilen “Mimaride Işık Vol. 4” etkinliği kapsamında bir sunum yapmak için İstanbul’a gelen Gerd Pfarré ile “Yansımalar” başlıklı sunumu sonrasında bir söyleşi gerçekleştirdik.

 

Kamu Yapılarında Kamusallık Üzerine Bir İrdeleme 66

Deniz Dokgöz, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Orhan Ersan

 

Kyushu Geibunkan Müzesi 74

MİMARİ TASARIM: Kengo Kuma& Associates

Dağınık çatısıyla bir kasaba görüntüsündeki müze, çevresindeki geleneksel köy dokusu ile de uyum içerisinde tasarlanmış.

 

Küçükçekmece Belediyesi Yeni Hizmet Binası 82

MİMARİ TASARIM: Mutlu Çilingiroğlu

Binayı çepeçevre dolaşan eğrisel cephe tamamen camdan oluşuyor. Böylece hemen hemen bütün katlar doğrudan güneş ışığından yararlanıyor.

 

Kadirli Belediye Hizmet Binası ve Kültür Merkezi 90

MİMARİ TASARIM: İkiartıbir Mimarlık, Deniz Dokgöz, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Orhan Ersan, Turgut Şakiroğlu

 

Rio Tinto Alcan Gözlemevi 96

MİMARİ TASARIM: Cardin Ramirez Julien + Ædifica

Projedeki temel tasarım hedefi, yıldızları gözleme deneyimini doğa ile ilişkilendirmek...

 

Gaziantep Primemall Alışveriş Merkezi 106

MİMARİ TASARIM: Erginoğlu& Çalışlar

Yapının büyüklüğünden kaynaklanan ezici hissiyatı yok etmek icin binayı kademelendirmek, küçük sokaklar oluşturmak, AVM öncesi bir dış arkat yaratarak, şehir ölçeğinden insan ölçeğine indirmek hedeflenmiştir.

 

Yandex Saint Petersburg Bürosu 114

MİMARİ TASARIM: za bor architects; Peter Zaystev, Arseniy Borisenko

Büronun yapımı için, en yüksek yangın güvenliği gereksinimlerini karşılayan yenilikçi sentetik malzemeler etkin olarak kullanılmış.

 

Steelcase Bürosu 120

İÇMİMARİ TASARIM: Superkül

Projede, üç eşkenar dörtgen biçimli koza iç mekânı küçültüp büyütürken özgün manzaralar sunuyor, farklı bölgeler tanımlıyor ve aynı zamanda mekânı bir bütün halinde bağlıyor.

 

Dosya: 14. Venedik Bienali Mimarlık Sergisi Mimarlık Okulu mu Bienal mi? 126

Yasemin K. Enginöz

Bu yıl Rem Koolhaas’ın direktörlüğünü üstlendiği 14. Venedik Bienali Mimarlık Sergisi oldukça kapsamlı bir içerikten oluşuyor. İki günün iki ana sergi alanını gezmek için bile yetmediği, Venedik’in merkezine yayılmış kimi ülke pavyonu ya da ilişkili sergiler için de ek bir güne gereksinim duyulacak etkinliği, bir bienalden çok “Koolhaas Mimarlık Yaz Okulu” olarak görmek de mümkün.

•Venedik Mimarlık Bienali üzerine notlar, Yelta Köm

•“Mimarlık, mimarlar değil... (bir tanesi hariç)”, Aslı Çiçek

•Hafıza Mekânları’nda Bir Gezinti..., Murat Tabanlıoğlu ile söyleşi

•Türkiye sabit bir pavyonu nasıl elde etti?, Görgün Taner

•Türkiye’nin Venedik Pavyonu, Tuna Ortaylı Kazıcı

 

Quai Mağazası 142

İÇMİMARİ TASARIM: Saucier + Perrotte Architectes

Quai mağazasına duvar resimleriyle imzasını atan sanatçı Zilon mekânı bir çizgi romana dönüştürmüş.

 

 

 

YAPI 398 / OCAK 2015

 

Dünya’da ve Türkiye’de LEED-ND: Mahalle Gelişimi 52

Selin Mutdoğan, Özge Yalçıner Ercoşkun Ülkemizde LEED sertifika sisteminin mahalle ölçeğinde bir uygulaması bulunmamaktadır, fakat karma kullanımlı kapalı konut yerleşimlerinin yoğunluk ve işlev çeşitliliği göz önünde bulundurulduğunda LEED-ND sertifikası alan yerleşimlerle benzerlikler gösterdiği görülmektedir.

 

 

Mekân Üretimi Üzerine Bir Tartışma: [Topolojik] Mekân ve [Bir Topoloji Nesnesi Olarak] Yer İlişkisi 58

Senem Kaymaz Koca, Öze Uluengin

 

 

ARCHIPRIX-TÜRK‹YE 2014 62

MİMARİ TASARIM: 109 Architectes ve Youssef Tohmé ortak tasarımı Yeni kampus, bağlamsal bir yaklaşımla, fiziksel, kültürel ve tarihsel anlamda Beyrut’un kent dokusuyla bütünleşiyor.

 

 

Fransa Yeni Ulusal Arşivi 80

MİMARİ TASARIM: Massimiliano&Doriana Fuksas

Torino Olimpiyat Köyü Dönüşümü 88

MİMARİ TASARIM: Benedetto Camerana, AIA Architects, Derossi Associati, Hugh Dutton Associes, Angela Maccianti, Inarco, Giorgio Rosental, Steidle und Partner, Diener+Diener, Atelier Krischanitz, Ortner+Ortner, Hilmer+Sattler Bu ucu açık kentsel tasarım, farklı konut tasarımlarını, kamusal alanlar, meydanlar ve bahçeler çevresinde toplarken, birbiriyle sürekli bağlantılı bu öğeler de Lingotto ve tepelere doğru bir dizi etkileyici manzara sunmuş.

 

Parsel İçi “Küçük” Dönüşüm 92

MİMARİ TASARIM: Can Çinici / Çinici Mimarlık Cihangir’de yer alan iki küçük konut/apartman denemesinde, mekânlar küçüklüklerinin zaman içinde oluşturabileceği engelleri gidermek için çoğu yerde esnek kullanımlı olarak planlanmıştır.

 

Kayabaşı Yeni Konut Yerleşmesi 98

MİMARİ TASARIM: BBMD (Bingöl Barka Mimarlık ve Danışmanlık) (2012-2014) Proje, büyük konut yerleşmelerine yönelik ilkesel plan ya da imar planı çalışmalarının da bir tasarım konusu olarak, yerleşme formu ile birlikte ele alınmasının önemine işaret ediyor.

 

Bodrum Kalesi Açıkhava Sahnesi Yenilemesi 104

MİMARİ TASARIM: Ekiz Tüzer Mimarlık (Başak Çolakoğlu Tüzer, Armağan Ekiz Bayık) Yapının tarihi doku içerisinde bulunması yapı malzemelerinin seçiminde belirleyici olmuştur

 

Yandex Saint Petersburg 2. Bürosu 112

MİMARİ TASARIM: za bor architects Mimarlar, tasarım sürecinde merkezi bir koridor çevresinde uzanan karmaşık bir mekânı kurgulamak ve bu büroyu etkileyici ve gösterişli bir hale getirmek gibi iki temel zorlukla karşıya karşıya kalmışlar.

 

DASK Güvenli Hayat Parkları 118

MİMARİ PROJE MÜELLİFLERİ: Dr. Evren Aysev Deneç, Dr. Fatmagül Aslaner Gegeoğlu Anadolu’nun üç farklı coğrafyaya, iklime ve karaktere sahip kentinde eş zamanlı olarak tasarlanan ve inşa edilen parklar, aynı tasarım temasının farklı kentsel ve çevresel bağlamlara nasıl uyarlanabileceği üzerine yoğunlaşma fırsatı verdi.

 

Fengming Dağı Parkı 124

PEYZAJ TASARIMI: Martha Schwartz Partners Park, Vanke Golden City satış bürosuna giden ziyaretçilere dağ formlu ikonik dekorların biçimlendirdiği bir dizi meydan, yeşil alan ve su öğesi sunuyor

 

Çağdaş Peyzaj Tasarım Gündemi 132

Meliz Akyol, Hayriye Eşbah Tunçay Tasarım Eğitiminde Teknoloji ve Yeni Dönem

 

“Non Paris” 138

Laleper Aytek’in “Non Paris” başlıklı 14. kişisel sergisi 31 Ocak 2015’e kadar İstanbul Fransız Kültür Merkezi’nde görülebilir.

 

 

 

 

 


Mimarlık, grafik tasarım ve sanat gibi birbirinden farklı kategorilerde yüzlerce kitap için tıklayın!
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi