YAPI DERGİSİ (A) 2014-2015 YILI SETİ 5 SAYI

YAPI DERGİSİ (A) 2014-2015 YILI SETİ 5 SAYI
  • 70,00 TL
    14,00 TL
    TRY
  • %80
  • Yayınevi

    : YEM Yayın

    Yazar

    :Kollektif

    Dil

    : Türkçe

    Barkod

    : 9789090141558

    3 iş gününde kargoya verilir

YAPI 392 / TEMMUZ 2014

 

Mimarlıkta Bölgeselcilik ve Sürdürülebilirliğin İlişkisi 58

Fatma Kolsal

 

Antalya Eski Elektrik Santrali ve Yakın Çevre Yapıları Öneri Restorasyon Projesi 62

Burcu Yazar

 

Kutaisi Uluslararası Havalimanı 70

MİMARİ TASARIM: UNStudio

UNStudio’nun yeni havalimanı için ürettiği tasarım hem Gürcistan’ın tarihi peyzajıyla hem de mimarisiyle ilişki kuruyor. Terminalin mimarisi, “geçit” kavramına referans veren yalın strüktürel yapısıyla kucaklayıcı ve korunaklı bir hacim sunuyor.

 

Cambridge Üniversitesi Spor Merkezi 80

MİMARİ TASARIM: ARUP Associates

Tasarımın ana öğelerinden biri, spor etkinlikleri için gerekli büyüklükteki hacimlerin üzerini örten kubbe ve bunun üzerinde bulunan, ana spor salonuna taze hava ve kuzey ışığının girmesini sağlayan “solungaçlar”.

 

Seville Kongre Merkezi 88

MİMARİ TASARIM: Guillermo Vázquez Consuegra

Kongre Merkezi yalnızca bir yapı olmaktan öte bir buluşma ve ideal bir bilgi paylaşım yeri. Bu doğrultuda da içe dönük, çevresinden yalıtılmış bir nesne yerine kentsel bir buluşma noktası yaratmak amaçlanmış.

 

Logipark Lojistik Tesisleri 98

MİMARİ TASARIM: İglo Mimarlık; Zafer Karoğlu

Yapıların çapraz yerleştirilmesiyle bloklarla yollar arasında elde edilen geniş meydanlar, büyük kütlelerin yollar üzerinde görsel ağırlık oluşturmasını engelliyor.

 

OMS Sahnesi 104

MİMARİ TASARIM: 5468796 Architecture

Esnek metal bir mambranla kaplanmış olan “The Cube” çokamaçlı bir mekân işlevi görüyor. Mambran, 20.000 tane özdeş içi boş alüminyum parçanın, galvanize ve paslanmaz çelik kablolara dizilmesinden oluşuyor.

 

Sultan Murat Mahallesi Park, Yüzme Havuzu ve Pazar Yeri Projesi 112

MİMARİ TASARIM: PSG Mimarlık; P. Sevil Gül, Leman Figen Gül, Murat Gül

 

Bostancı’da Bir Büro 116

MİMARİ TASARIM: U Design

Tasarımda, çalışma ortamında hiyerarşi içermeyen düzeni koruyarak en uygun plan yerleşimini oluşturmak hedeflendi.

 

VDF Genel Merkezi 120

İÇMİMARİ TASARIM: MuuM

Volkswagen Doğuş Finance (VDF) Genel Merkezi’nde, tasarımın ana teması olarak, çalışma alanlarında iletişimin artırılarak sosyalleşmeye açık hale getirilmesi, çalışanlara mutluluk vermesi ve buna bağlı olarak verimliliğin artması hedeflendi.

 

Hitit ve Boğazkale “İç Sofalı” Evleri Üzerine Bir Karşılaştırma 126

Alev Erarslan

Bu çalışmanın amacı Boğazkale köylerindeki “iç sofalı” evlerle Hitit “iç sofalı” evleri arasındaki benzerlikleri ortaya koymaktır.

 

Simgelerle Dolu Gizemli Bir Tablo 132

Önder Şenyapılı

Yıl 1434. Tacir Giovanni di Nicolao Arnolfini, Giovanna Cenami ile Bruge’deki “konutunda” evleniyor. Flaman ressam Jan van Eyck evlilik törenini tuvale yansıtarak belgeliyor. Son yıllarda ortaya atılan savlar “gelinin ve damadın kimlikleri” hakkında kuşkular uyandırıyor ve kuşku uyandıran savlar kimlik belirsizliği ile sınırlı değil.

 

Şiirden Resim ve Heykele “Anlamın Yeniden Kurulması” (Düğün Sergisi) 138

Devabil Kara

Tem Sanat Galerisi’nde şiir, resim, heykel birlikteliğinde, 16 Nisan-21 Haziran tarihleri arasında gerçekleşen “Düğün” sergisi sanat izleyicisine görsel ve düşünsel, yeni bir deneyimleme ortamı sundu.

 

 

 

YAPI 393 / AĞUSTOS 2014

 

Işığı “Yaratmak” 62

Gerd Pfarré ile söyleşi

PLD Türkiye tarafından, Philips sponsorluğunda Yapı-Endüstri Merkezi’nde gerçekleştirilen “Mimaride Işık Vol. 4” etkinliği kapsamında bir sunum yapmak için İstanbul’a gelen Gerd Pfarré ile “Yansımalar” başlıklı sunumu sonrasında bir söyleşi gerçekleştirdik.

 

Kamu Yapılarında Kamusallık Üzerine Bir İrdeleme 66

Deniz Dokgöz, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Orhan Ersan

 

Kyushu Geibunkan Müzesi 74

MİMARİ TASARIM: Kengo Kuma& Associates

Dağınık çatısıyla bir kasaba görüntüsündeki müze, çevresindeki geleneksel köy dokusu ile de uyum içerisinde tasarlanmış.

 

Küçükçekmece Belediyesi Yeni Hizmet Binası 82

MİMARİ TASARIM: Mutlu Çilingiroğlu

Binayı çepeçevre dolaşan eğrisel cephe tamamen camdan oluşuyor. Böylece hemen hemen bütün katlar doğrudan güneş ışığından yararlanıyor.

 

Kadirli Belediye Hizmet Binası ve Kültür Merkezi 90

MİMARİ TASARIM: İkiartıbir Mimarlık, Deniz Dokgöz, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Orhan Ersan, Turgut Şakiroğlu

 

Rio Tinto Alcan Gözlemevi 96

MİMARİ TASARIM: Cardin Ramirez Julien + Ædifica

Projedeki temel tasarım hedefi, yıldızları gözleme deneyimini doğa ile ilişkilendirmek...

 

Gaziantep Primemall Alışveriş Merkezi 106

MİMARİ TASARIM: Erginoğlu& Çalışlar

Yapının büyüklüğünden kaynaklanan ezici hissiyatı yok etmek icin binayı kademelendirmek, küçük sokaklar oluşturmak, AVM öncesi bir dış arkat yaratarak, şehir ölçeğinden insan ölçeğine indirmek hedeflenmiştir.

 

Yandex Saint Petersburg Bürosu 114

MİMARİ TASARIM: za bor architects; Peter Zaystev, Arseniy Borisenko

Büronun yapımı için, en yüksek yangın güvenliği gereksinimlerini karşılayan yenilikçi sentetik malzemeler etkin olarak kullanılmış.

 

Steelcase Bürosu 120

İÇMİMARİ TASARIM: Superkül

Projede, üç eşkenar dörtgen biçimli koza iç mekânı küçültüp büyütürken özgün manzaralar sunuyor, farklı bölgeler tanımlıyor ve aynı zamanda mekânı bir bütün halinde bağlıyor.

 

Dosya: 14. Venedik Bienali Mimarlık Sergisi Mimarlık Okulu mu Bienal mi? 126

Yasemin K. Enginöz

Bu yıl Rem Koolhaas’ın direktörlüğünü üstlendiği 14. Venedik Bienali Mimarlık Sergisi oldukça kapsamlı bir içerikten oluşuyor. İki günün iki ana sergi alanını gezmek için bile yetmediği, Venedik’in merkezine yayılmış kimi ülke pavyonu ya da ilişkili sergiler için de ek bir güne gereksinim duyulacak etkinliği, bir bienalden çok “Koolhaas Mimarlık Yaz Okulu” olarak görmek de mümkün.

•Venedik Mimarlık Bienali üzerine notlar, Yelta Köm

•“Mimarlık, mimarlar değil... (bir tanesi hariç)”, Aslı Çiçek

•Hafıza Mekânları’nda Bir Gezinti..., Murat Tabanlıoğlu ile söyleşi

•Türkiye sabit bir pavyonu nasıl elde etti?, Görgün Taner

•Türkiye’nin Venedik Pavyonu, Tuna Ortaylı Kazıcı

 

Quai Mağazası 142

İÇMİMARİ TASARIM: Saucier + Perrotte Architectes

Quai mağazasına duvar resimleriyle imzasını atan sanatçı Zilon mekânı bir çizgi romana dönüştürmüş.

 

 

 

YAPI 401 / NİSAN 2015

 

“İşin İçine Duygu Katabilmek” 90

Massimiliano Fuksas ile söyleşi

Sebla Arın, 13 Şubat günü Uludağ Üniversitesi’nde yapılan 2. Bursa İnşaat Zirvesi’nin konuğu Massimiliano Fuksas ile yaptığı söyleşiyi Zirve’den izlenimleriyle birlikte aktarıyor.

 

Kültür Endüstrileri Kapsamında Tarih ve Kültürü Yeniden Sunma Stratejileri - Prag Örneği 96

İpek Özbek Sönmez

 

Mekân Tasarımında Sorun Olarak Büyüklük, Uzaklık ve “Eğitim Kampusları” 102

Mustafa Orkun Özüer

 

Mons Uluslararası Kongre Merkezi 106

MİMARİ TASARIM: Studio Libeskind (ABD), H2a Architecte & Associés (Belçika)

Kabuk, strüktüre doku kazandırırken ışık da veriyor. Eğik kuşak biçiminde şampanya rengi duvarlarla, eloksallı aluminyum kaplama yükseldikçe kuzey yönündeki sokağa uzanan bir gemi pruvası ortaya çıkarıyor.

 

Piri Reis Üniversitesi 116

MİMARİ TASARIM: Kreatif Mimarlık

Yoğun bir işlev programına sahip olan proje, sekiz parçalı yapı bloğunun eğimli arazi üzerine kademeli olarak yerleştirilmesiyle oluşturuldu.

 

Doğuş Otomotiv Teknoloji Merkezi 126

MİMARİ TASARIM: ERA Şehircilik, Mimarlık Müşavirlik

“Yer”e ilişkin bir duruş sergilemek ve kendine bir kimlik yaratabilmek projenin tasarım yaklaşımının önemli bir unsuru olmuş.

 

Toronto Üniversitesi Mississauga İnovasyon Merkezi 134

MİMARİ TASARIM: Moriyama & Teshima Architects 1-6

 

Copper Lane 142

MİMARİ TASARIM: Henley Halebrown Rorrison

Proje, mimarlığın, yaşam biçimleri ve ekonomik koşulların değişimiyle ortaya çıkan yeni toplumsal gereksinimlere nasıl yanıt verebileceğinin iyi bir örneği.

 

Göktürk 118 148

MİMARİ TASARIM: CM Mimarlık, Cem Sorguç

32 konut birimi ve zemin kat ticaret birimlerinden oluşan yapı farklı zemin tanımlarında yer alan iç avlu ve çevre bahçelerden oluşuyor.

 

İzmir Otomatik Otopark Projesi 152

MİMARİ TASARIM: Baran Uyan-BRN Mimarlık

938 m2 ‘lik alanda Alsancak ve çevresinin otopark gereksinimini karşılayacak Tam Otomatik Otopark Projesi, 11 değişken yükseklikte kat düzleminde, tamamı çelik konstrüksiyondan üretilmiş İzmir’in en yüksek binası olmuştur.

 

Bener Hukuk Bürosu 158

MİMARİ TASARIM: Team Fores

Otoparkından çatısına kadar yeşille iç içe, her katta ayrı bir korunaklı terası olan, her metrekaresinden ferah, derin nefesler alınabilen bir büro tasarımı...

 

Bergama Kültür Merkezi 164

MİMARİ KONSEPT PROJE: EAA-Emre Arolat Mimarlık

Arkadın içinden yükselen kütleler, güçlü geometrileri ile barındırdıkları işlevleri temsil ederken, aralarında kalan boşluklar ile kamusal kullanıma açık zengin mekânlar ortaya çıkarıyor.

 

Yarışmadan Uygulamaya Sürdürülebilirlik: Güneş Dekatlonu 170

Ebru Güller, Ayça Tokuç

 

Bolu’da Antik Dönem ve Mimari İzleri 176

Can Karagülle

 

“Yüzyılların Yüzyılı” 182

 

 

 

YAPI 402 / MAYIS 2015

 

Kapalı Maraş Üzerine Kentsel Yaşam Senaryoları 74

Uğur Ulaş Dağlı, Resmiye Alpar Atun, Kağan Günçe

 

Brisbane Kenti ve Howard Smith Rıhtımı Arasında Bir Arayüz: ISoCaRP Genç Plancılar Atölyesi 80

Zeynep Günay

 

Günümüz Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Yöntemleri ve Atölyenin Mekânsal Kurgusuna Etkisi 86

Umut Tuğlu Karslı, Serpil Özker

 

Okulöncesi Eğitim Sürecinde Dış Mekân Kullanımı 92

B. Ece Şahin, Neslihan Dostoğlu

 

Çocuk Oyun Alanlarını Tasarlamak: Zorlu Center Çocuk Parkı Örneği 98

Pınar Öktem Erkartal

 

Bir Eğitim Binasının Dönüşümü 106

MİMARİ PROJE: Meltem Aksoy, Pelin Dursun Çebi

Yapı, tasarlama aşamasından başlayarak üç temel değişiklikle karşılaşmıştır: “yer, büyüklük ve işlev”. Mimari bir ürün için çok da yadırganmayacak bu değişikliklerin dikkat çekici tarafı belki de oluştuğu zaman diliminin, yapının ömrü ile kıyaslandığında oldukça kısa oluşudur.

 

Moesgaard Müzesi 112

MİMARİ TASARIM: Henning Larsen Architects

Yeşil çatısı, aydınlık avlusu ve yeraltı teraslarıyla müze, çok sayıda alternatif türlerde sergiye evsahipliği yapıyor. Yeni müze, çim, yosun ve rengarenk çiçeklerle kaplı eğimli çatısıyla, denizden dahi algılanabilen bir anıtsallığı sahip.

 

CASA-PORT, Kazablanka Yeni Tren İstasyonu 118

MİMARİ TASARIM: AREP

Projede kullanılan malzemeler ve aydınlatma biçimi Kazablanka’nın modern mimarisini yansıtırken, geometrik desenler, aydınlatma tasarımı, basit ve seçkin malzeme kullanımı, Fas’ın geleneksel mimarisinden esinlenmiş.

 

10 Karaköy Butik Otel 126

İÇMİMARİ TASARIM: Metex Design Group, Sinan Kafadar, Hüray Erk, Kağan Erk

10 Karaköy, nam-ı diğer Büyük Balıklı Han gerek konumu, gerekse ölçeğiyle dönüşüm sürecinde bölgede dikkat çeken bir yapı. Bugün otel olarak hizmet veren bina 19. yy ikinci çeyreğinde Eminönü ve Galata bölgesinde önem kazanan Büro Hanlarının günümüze kalan başarılı örneklerinden.

 

Neuss Köprüsü 134

TASARIM: Ercan Ağırbaş, Eckehard Wienstroer

Mimari tasarımın esasını 250 ton ağırlığındaki çelik konstrüksiyon oluşturuyor. Transit mekânı telaş ve hızın yavaşlatıldığı bir yere dönüşüyor.

 

Türk ve İslam Eserleri Müzesi 138

İÇMİMARİ&SERGİLEME PROJE VE UYGULAMASI: Tasarımhane

Türk ve İslam Eserleri Müzesi, kuruluşunun 100. yıldönümünde, çağdaş müzecilik anlayışı ile yeniden düzenlenerek 13 asırlık İslam medeniyetinin görkemini gözler önüne seren zengin koleksiyonu ve doyurucu içeriğiyle kapılarını ziyaretçilerine açtı.

 

Yataş Enza Home İSMOB 2015 Fuar Standı 146

MİMARİ TASARIM: YERce Mimarlık, Nail Egemen

Yerce Tasarım; “yoğun” ve “ağır”a karşı “seyreltik” ve “hafif” bir yapı, “köşeli”ye karşı “organik” bir form ve “kapalı”ya karşı “açık” bir cephe önerileriyle oluştu.

 

Bristol Tarihi Kıyı Bölgesi Peyzaj Tasarımı 152

PEYZAJ TASARIMI: Grant Associates

Grant Associates, eski rıhtımların ve endüstriyel tesislerin bulunduğu sanayi bölgesini, bir dizi sokak ve kıyı yürüyüş yolundan oluşan açık bir kamusal alana dönüştürmüş.

 

Göz’de Fırtına 158

Gülseli İnal

Tuncay Topçu’nun eserlerini izlerken tuvalde çocuksu girişimler, soyut betimin ardından bize anımsatılan dış dünya formları ve figürler; duyarlılığı yüksek yüzeyler yaratmakta, sanat izleyicisi hızlı estetik girişimlerin tadını çıkarmaktadır.

 

 

 

YAPI 404 / TEMMUZ 2015

 

Endüstrileşme Sonrası Kentlerin Dönüşümü 50

Serhat Başdoğan, Kunter Manisa

Konut Odaklı Kentsel Dönüşüm Örneği “Merchant City - Glasgow”

 

Kent ve Meydanlar 58

Mete Tapan

Çeşitli boyutlarda ve biçimlerde kent planlarında yer alan meydanlar kentsel yaşamın en önemli tanıkları olmuşlardır.

 

Bir “Palimpsest” Kent Olarak İstanbul’da Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil 66

Hülya Turgut, E. Cemre Çelikcan

Mimarlık eğitiminde “informel” bir faaliyet olarak “IAPS-Culture&Space Network” kültür ve mekân buluşmaları 2.

 

Reading İstasyonu 76

MİMARİ TASARIM: Grimshaw Architects

Grimshaw’ın projesi, altı yeni platform, yeni bir transfer alanı ve iki yeni girişle istasyondaki aktarmaların daha basit, hızlı ve kolay yapılabilmesini amaçlıyor.

 

PALÄON Araştırma ve Deneyimleme Merkezi 82

MİMARİ TASARIM: Holzer Kobler Architekturen, Zürih/Berlin, pbr AG, Generalplaner, Braunschweig işbirliğiyle

Arkeolojik bir kazı alanının üzerinde yükselen PALÄON, bir tür kamuflaj, çevrenin hipergerçekçi bir soyutlaması niteliğini taşıyor.

 

Selçuk Ecza Genel Müdürlük Binası 90

MİMARİ TASARIM: Tabanlıoğlu Architects Melkan Gürsel & Murat Tabanlıoğlu

Proje, küçük bir kasaba yerleşimi gibi, birbirlerine bağlanan, dik çatılı, yedi birimin oluşturduğu bir kampus olarak tasarlandı.

 

“Studio Santral” Yurtları 96

MİMARİ TASARIM: Erginoğlu&Çalışlar

“Yataklı vagon” fikrini akla getiren tasarımda bina bitişlerini vurgulamak amacıyla, binanın yan bölümlerine öğrencilerin nefes alabilecekleri kat bahçeleri yerleştirilmiştir.

 

TBE Geri Kazanım Tesisi Projesi 104

MİMARİ TASARIM: Erdinç Çiftçi, BOLD

Tesisin konsept tasarımı makine ile yapının birbirinden ayrılamayacak noktada birleşimler ve kopuşlar yaratması üzerine kurgulanmış; makine ile yapının sınırları belirsizleşmiştir.

 

Dirikli Evi 110

MİMARİ TASARIM: Olguner Mimarlık Bürosu

Tasarımda, L tipi bina tipolojisi uygulanırken, binanın uzun kütlesi arazinin güney cephesi boyunca uzanacak şekilde yerleştirilmiştir. Bu sayede bina kütlesi iç bahçeye hem mahremiyet, hem de gölge sağlamıştır.

 

DNV GL Bürosu 114

İÇMİMARİ TASARIM: Dedeoğlu Mimarlık

Proje, gösterişten uzak fakat şık, esnek çalışma saatlerine uygun rahatlık ve sıcaklıkta, aydınlık renklerle oluşturulmuş, denizcilik ruhunu içinde barındıran bir tasarım.

 

Büyükdere Köyiçi Kentsel Tasarım Projesi 120

Cengiz Giritlioğlu, Mehmet Ocakçı, Kutgün Eyüpgiller, Ebru Erbaş Gürler, Burçin Yazgı Walsh

Büyükdere proje alanı için geliştirilen tasarım şeması semtin var olan fiziksel, sosyal ve ekonomik çevre özelliklerini iyileştirmeye, yaşam kalitesi düzeyini artırmaya ve sürekliliği sağlamaya yöneliktir.

 

“Bakire Meryem Hamile Kalacağını Öğreniyor” 126

Önder Şenyapılı

Hıristiyanlıkta, Bakire Meryem’e Tanrının oğluna hamile kalacağını bildiren melek olarak biliniyor Cebrail. Bu “bildirim” Latin dillerinde “Annunciation” diye anılıyor.


Mimarlık, grafik tasarım ve sanat gibi birbirinden farklı kategorilerde yüzlerce kitap için tıklayın!
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi