Mimari Koruma ve Restorasyon Seti (4 Kitap)

Mimari Koruma ve Restorasyon Seti (4 Kitap)
  • 250,00 TL
    175,00 TL
    TRY
  • %30
  • Yayınevi

    : YEM Yayın

    Yazar

    :Kolektif

    Dil

    : Türkçe

    Barkod

    : 9789770521328

    Bu üründe kargo bedava
    3 iş gününde kargoya verilir

Osmanlı Anıt Mimarisinde KLASİK YAPI DETAYLARI

Classic Construction Details of Ottoman Monumental Architecture

 

Bir bütün detaylardan oluşur. Geleneksel mimaride detaylar, zaman içinde, deneme-yanılma yöntemiyle geliştirilmişlerdir. Kendinden beklenen işlevi mükemmel biçimde yerine getirdiğine inanılan bir detayın değişmesi için bir neden yoktur. Geleneksel mimarinin en önemli özelliklerinden biri olan bu anlayış, günümüzün mimarî anlayışıyla taban tabana zıttır. Dikkatle incelendiğinde görülecektir ki, birbirinden uzak bölgelerde, hatta farklı zamanlarda uygulanmış iki detay dahi şaşılacak derecede benzerlik sergileyebilir. Şu halde, önemli olan, bir detayın özünü anlamak, işlevini nasıl yerine getirdiğini çözebilmektir. Bunu gerçekleştiren mimar artık o detaya vâkıftır; günün değişen koşullarında o detayın gelişmesine katkıda bulunabilir. Altmış yıllık uzun bir uğraşın sonucu olan bu kitap, öncelikle mimarlara, restoratörlere ve bu alanlarda eğitim gören öğrencilere hitab etmektedir. Bu çalışmanın belki de en önemli özelliği, Osmanlı klasik yapı detaylarını ilk kez toplu halde sunmasıdır. Sunulan detayların ait olduğu anıtların kimileri hatalı restorasyon çalışmaları sonucu özgünlüklerini kaybetmiş, kimileri bakımsızlıktan yıkılmaya yüz tutmuş, kimileri de tamamen yitirilmiş durumdadır. Eğer bu kitap, hedef kitlesinin dikkatini biraz olsun bu mükemmel detaylara çekebilir, onları takdir etmelerine ve prensiplerini anlamalarına yardımcı olabilirse amacına ulaşmış olacaktır. Çünkü hepimiz biliyoruz ki mükemmellik detaylarda gizlidir.

 

 

A whole is made up of details. In traditional architecture a detail is developed over time through trial and error. When it is believed to have been ‘perfected’, however, it need no longer change. Close inspection will reveal that most traditional details of the same type have many similarities, even when produced in different regions at different times. This is one of the most characteristic aspects of traditional architecture, and is the exact opposite of our understanding of architecture today. One must strive to understand the working principle of a detail-how and why it has evolved to function so well, and, often, so beautifully. An architect capable of this understanding has mastered that detail and its utility, and can help its further evolution in the context of contemporary conditions of construction. This book, which is the outcome of 60 years of professional experience, is useful primarily for architects, preservationists and students in these fields. Yet this book can also address a much greater audience because it is the first to compile Ottoman classical details in a single volume. Furthermore, some of the buildings which these details are part of have fallen into ruins and others have lost their authenticity due to faulty interventions. These may be the only records of their details. If this book can attract attention to these beautiful details and further an understanding of their working principles it would have accomplished its purpose. Perfection lies in the details.

 

 

Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon​

 

Koruma düşüncesinin kuramsal temeli ve korunacak değerlere ilişkin ölçütlerle başlayan kitap, anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler, restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, restorasyon projesinin hazırlanması ve restorasyon tekniklerinin yanısıra koruma anlayışı ve kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme ve yasalara da yer veriyor. Carta del Restauro, Venedik Tüzüğü, Amsterdam Bildirgesi, Washington Tüzüğü, Arkeolojik Mirasın Yönetimi, Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun 378 Sayılı İlke Kararı, Sualtı Kültür Mirasının Korunması ve Yönetimi ile İlgili Tüzük, Ahşap Tarihi Yapıların Korunması için İlkeler ve Geleneksel Mimari Miras Tüzüğü’nü de içeriyor.

 

 

Osmanlı Mimarisi

 

Prof. Doğan Kuban’ın 60 yılı aşan inceleme, araştırma ve yazılarından yola çıkarak ortaya koyduğu yorumlarını içeren Osmanlı Mimarisi’nin hazırlanma amacı, Osmanlı tarihi, kültürü ve sanatına ilişkin önyargıları ortaya koymak ve 19. yüzyıldan bu yana yabancılar ve hatta bizzat Türkler tarafından oluşturulan klişelere son vermektir. Bu, sosyal tarih ve mimarlık tarihi arasındaki ilişki kurma deneyimi de sayılabilir; aynı zamanda mimarlığın aynasından Osmanlı tarihine bakmak olarak da değerlendirilebilir.

 

Merkezi Asya ve Avrupa’nın ara kesitinde yer alan Osmanlı İmparatorluğu’nun, İslam ve Hıristiyan toplumlarının oluşturdukları heterojen yapısına bağlı olarak Osmanlı mimarisi Akdeniz, Yakın ve Ortadoğu mimari geleneklerinin bir sentezidir. Osmanlı mimarisinin tarihçesi 1873 Viyana Sanayi Sergisi için oluşturulan albümle başlamıştır. Fakat özellikle Cumhuriyet Dönemi’nde değişik görüşleri yansıtan yayınların sayısı artarak devam etmiştir. Ancak Osmanlı mimarlık tarihi ilk kez bu yapıtla, İmparatorluk’un çoklu kültürel yapısının bilinciyle ve tarihi gelişmelerle ilişkiler irdelenerek sunulmuştur.

 

 

 


Mimarlık, grafik tasarım ve sanat gibi birbirinden farklı kategorilerde yüzlerce kitap için tıklayın!
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi
  • YEM Kitabevi